BOKNINGS-/KÖPVILLKOR

ANMÄLAN TILL KURS

Anmälan till en kurs sker genom att du fyller i dina uppgifter i formuläret på kursens sida. När du klickar på “lägg i varukorg” kommer du till sidan för betalning. Där betalar du kursavgiften.

Du anses som anmäld när anmälningsavgiften är betald.

Din anmälan är bindande.

En administrationskostnad på 800 kr återbetalas inte vid avbokning av kurs.
Om kursen blir inställd återbetalas dock hela kursavgiften.

Din anmälan är personlig. Det innebär att du inte kan överlåta din plats till någon annan.

Kurserna har ett begränsat antal platser och först-till-kvarnprincipen gäller.

Kursavgift och betalning

Kursavgiften finns angiven i kursbeskrivningen. Måltider ingår inte i kursavgiften. Kostnader för material och eventuella studiebesök tillkommer.

Ca två veckor före kursstart får du information om kursen i form av ett välkomstbrev.

Olycksfallsförsäkring

Du behöver ha en egen hem- och personförsäkring som täcker olycksfall.

Betalning

Svenska Vävstolsmuseet skickar inte fakturor på kursavgifter. Betalning sker antingen via swish eller bankkort via PayPal.

BOKNINGSVILLKOR

Inställd kurs

Kurserna genomförs under förutsättning att tillräckligt många anmäler sig. Skulle kursen av någon anledning ställas in, återbetalas erlagd kursavgift.

Återbud vid sjukdom

Om du inte har möjlighet att påbörja en kurs eller göra avbrott vid påbörjad på grund av sjukdom, måste du skicka in ett läkarintyg till Svenska Vävstolsmuseet.
Detta gäller även om någon närstående blir sjuk och du behöver avboka din plats för att vårda personen krävs läkarintyg eller motsvarande som styrker detta. Nära anhörig kan exempelvis vara förälder, maka/make/registrerad partner/sambo eller barn.

Efter mottaget läkarintyg kan inbetald kursavgift återbetalas exklusive administrationsavgiften, 800 kr då den är vår hanteringskostnad.

Återbud skall alltid ske skriftligen,
per e-post till: kurser@vavmuseum.se

eller per brev till:
SVENSKA VÄVSTOLSMUSÉET.
Hantverksgatan 14
289 46 GLIMÅKRA