Två nya utställningar
30 juli, 2017
Pressrelease 14 maj
14 maj, 2018

Glädjebesked från och för Glimåkra!

20160709_-ML 300x300

Det blir VÄVDAGAR i vecka 43, 25-26-27 oktober 2018.

Efter lite tveksamheter, p.g.a. personalbrist, har vi nu hittat en utmärkt lösning.
Ett yngre par i vävbranschen, Anna och Roger Ivansson med företaget Sjöalyckans silke, tar över efter Pia Wedderien som ansvarat för den kommersiella delen under många år.
På VävstolsMuseet, som ensam arrangör för hela evenemanget, blir det som vanligt fina utställningar, vävare i vävstolarna och traditionsenligt kaffekalas.
Nu är det paus på VävstolsMuseet, d.v.s. inga utställningar. Men det betyder inte att det är brist på aktiviteter. Vinterkursens 10 entusiastiska deltagare väver flitigt, under ledning av Marie Rolander, tisdagskvällar i 12 veckor.
Dessutom börjar Slöjdklubb med vävning för barn på tisdagseftermiddagar efter nyår fram t.o.m. mars.
Under sportlovet i vecka8 finns det plats för fler barn att prova på vävning.

Påskens KONSTRUNDA börjar i Glimåkra – säsongens första utställning.
Uppmuntrade av det stora gensvaret förra året tar vi nu nya tag inför påsken 2018.
Ett 50-tal konstnärer och konsthantverkare har bjudits in.
Välkommen! För öppettider se annonsering i lokalpress men även här på vår hemsida.